Uitreiking Marina van Damme Grant 2021

Marina van Damme Grant 2021

De uitreiking van de Marina van Damme Grant 2021 vond plaats op 15 oktober 2021 op de TU/e. De uitreiking was ook via livestream te volgen.

Tijdens de uitreking is Kjille Hoeben uitgeroepen tot winnares van de Marina van Damme Grant 2021. Ze wint daarmee een bedrag van 9.000 euro. Runner up Eriola Sophia Shanko komt in aanmerking voor een bedrag van 2.500 euro

Kjille Hoeben is alumna Industrial Engineering en is directeur van startup MyTemp. Haar bedrijf werkt aan het ontwikkelen van inslikbare capsule die nauwkeurig kerntemperaturen meet bij bijvoorbeeld topsporters. Het ontwikkelen van de capsule is gestart na het overlijden van deelnemers aan de Vierdaagse in Nijmegen door oververhitting.Hoeben gaat de prijs gebruiken om zichzelf verder te ontwikkelen als CEO van haar bedrijf. Dankzij de grant kan ze de training Learning to Lead volgen aan de INSEAD business school in Frankrijk.

Eriola Sophia Shanko staat ook aan de basis van een startup die werkt aan het reguleren van antibioticagebruik. Ook zij gaat haar prijs inzetten om zichzelf te ontwikkelen in haar rol van CEO van haar bedrijf ShanX Medtech.

Alle foto's van de uitreiking van de Marina van Damme Grant zijn te zien in het Foto album.