Uitreiking Marina van Damme Grant 2022

De uitreiking van de Marina van Damme Grant 2022 vond plaats op 30 september 2022 op de TU/e. Tijdens de uitreiking is Brigitte Lamers uitgeroepen tot winnares van de Marina van Damme Grant 2022. Ze wint daarmee een bedrag van 9.000 euro. Runner up is Chenyue Zhang, zij komt in aanmerking voor een bedrag van 2.500 euro.

Winnares Brigitte Lamers
Het was voor Brigitte Lamers afgelopen vrijdag een extra feestelijke ceremonie. Want niet alleen ontving ze tijdens MomenTUm 2022 een cheque van 9.000 euro - te besteden aan haar persoonlijke ontwikkeling - , ook was het een goede aanleiding om Nederland weer eens te bezoeken. Sinds een jaar is ze werkzaam als teamleider Innovations and Technology bij het Zwitserse hightech bedrijf Metrohm.

Runner-up Chenyue Zhang

Runner-up Chenyue Zhang mocht een cheque van 2.500 euro in ontvangst nemen. Zhang wil met haar prijs een onderzoeksverblijf bij het Vlaamse technologisch onderzoeksinstituut VITO bekostigen. Beide winnaressen zijn alumna van de faculteit Chemical Engineering & Chemistry.

Lees het interview met Brigitte Lamers en Chenyue Zhang.

Alle foto's van de uitreiking van de Marina van Damme Grant zijn te zien in het Foto album.

De uitreiking was ook via livestream te volgen.